Friday, February 22, 2013

| Kehidupan |

assalamualaikum <3 
semoga sihat semua . dah lama tak berjumpa setelah sekian lamanya . masalahnya , lama ke ? haha . alhamdullilah syukur sebab masih diberi peluang untuk menaip segala apa yang terkandung di hati di fikiran . hehe . sungguh terlalu banyak benda yang ingin dikongsi sehingga aku sendiri tk mampu untuk menampungnya ! hehe , 

hari tu , 19 haribulan , dengan kuasa tuhan , aku tk pernah pikir pun aku dapat tapi alhamdullilah , aku dapat BR1M iaitu bantuan rakyat satu malaysia yang bernilai RM500 . hehe . aku ingat aku dapat 250 untuk remaja tapi aku dapat 500 untuk orang tua . haha . yelah , aku kan baru 20 tahun , 500 untuk orang yang 21 tahun ke atas . hehe . rezeki orang kata . masa tu rasa mcm nak sujud syukur . sebab aku tak pernah kisah if aku dapat ke tak BR1M tu . hehe . sebenarnya aku tak kisah pun dapat ke tk , saja try nasib . oh ye , sekarang aku dah ada kad siswa . akan menyusul baucer . hehe . lambat kan kitorang dapat tapi sape lah pulak nak kisahkannyaaa . hahaha . 

apa khabar agaknya lelaki yang pernah bertakhta di hati dulu . sunyi bila dia tiada tapi dia yang paksa untuk aku pilih jalan putuskan hubungan . dia yang paksa untuk aku lupakan dia . mula memang tk boleh , sungguh aku rindukan dia saat2 mcm ni , tapi apa daya aku , aku hanya mampu berdoa semoga allah berikan jodoh yang terbaik untuk aku untuk masa depan nanti . sungguh aku rindukan lelaki itu tapi biarla aku sampaikan rinduku itu dalam doa . (jiwaangg nakk mampuihhhh) . 

dan aku merindui mak aku yang jauh di mata dekat di hati . berserta dengan buah hati kesayangan aku , batrisha hannah yang comel2 mcm aku . haha . rindu haih nk dengar dia nangis melalak apa semua . tk sabar nak tunggu dia besar . dia dlm proses nk meniarap . hari tu , dia cuba nak meniarapp tapiii sebab bontot dia berat dengan pampers , dia bengang sebab dia tk boleh meniarap . haha . haduinyaa pun kauu dikk oi . rindunya kat dia . hanya tuhan je tahu . huhu . 

tipu lah kalau aku cakap bila aku jauh aku tk rindukan dia . sungguh aku merindui . sampaikan satu masa aku menangis sebab tak tertanggung rindu aku dekat dia . tapi nak buat mcm mana . jodoh kami dh tibe masa . takpelah , aku redha apa yang jadik . mungkin ada hikmah disebalik semua ni . syukur . tuhan berikan aku kekuatan untuk aku melupakan lelaki yang pernah mengisi kekosongan hati suatu ketika dulu . :)

aku berusaha untuk menjadi seorang yang baik dari syariat islam . aku berusaha untuk menjaga batas aku biar pun kadang-kadang aku tk sedar . aku cuba menjaga segala-galanya biarpun terlalu banyak dosa yang aku lakukan . aku cuba mendekatkan diri aku dengan allah . aku cuba untuk menjadi sebaik-baiknya . segalanya aku sedang cuba . biarlha orang nak judge aku macam mana pun , aku still manusia dan diorang pun manusia macam aku . jadik aku sentiasa mendoakan orang di sekeliling aku berada di bawah lindunganNYA . (nak nangis rasa) ingin aku berubah menjadi orang yang disengani . menjadi umat mulia di sisi allah biarpun aku terkadang melakukan dosa . orang tak faham apa aku alami dan orang tkkan faham apa yang sebenarnya aku inginkan . ya allah , aku terlalu merindukanmu allah . 

alhamdullilah , kehidupan aku mcm biasa lah . belajar , belajar dan belajar . hehe . lepas tu rasa mcm seronok gila . tk thu lah pasai pa . hehe . tapi sekarang sibuk sikit dengan jadual full , esemen yg tk putus2 . sabar je lah . lagi berapa sem je aku kat sini . lepas tu , byeee ! haha . hampeh punya roomate . awal btul diorang tidurrr ! -,-'
dh tk de apa aku nak merepek lagi . masa untuk tidurrr ! bye semua . assalamualaikum . :)

MARI DOA :

"YA ALLAH YA TUHANKU , ENGKAULAH YANG MAHA PENYAYANG LAGI MAHA PENGAMPUN . AKU BERLINDUNG DI BAWAH MU YA ALLAH . KAU AMPUNI SEGALA DOSA KU , DOSA KEDUA IBU BAPA KU , DOSA ADIK BERADIK KU , DOSA SAUDARA DARAH SEDAGING KU , DOSA GURU-GURU KU , DOSA SAHABAT-SAHABAT KU , DOSA SAUDARA SEISLAM KU DAN DOSA-DOSA MEREKA YANG BERJUANG UNTUK AGAMAMU . YA ALLAH , KAU KASIHANI KEDUA IBU BAPA KU SEPERTI MANA MEREKA MENGASIHANI KU , KAU TUNJUKKAN MEREKA KE JALAN YANG KAU REDHAI , DAN KAU TEMPATKAN MEREKA DI KALANGAN ORANG YANG BERIMAN . YA RABB , AKU MOHON , KAU TUNJUKKAN AKU JALAN YANG BENAR , KAU IZINKAN AKU MENUJU KE JALAN MU YA ALLAH , KAU PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSAN KU DAN KAU BERIKANLAH AKU SIHAT TUBUH BADAN . YA RABB , SESUNGGUHNYA KAU MAHA MENGETAHUI SEGALANYA . KAU TEMUKAN AKU DENGAN LELAKI YANG MAMPU MEMBIMBING KU , YANG SENTIASA MENUJU JALAN MU , SESUNGGUHNYA JANJI MU ITU PASTI . DAN AKU MOHON , KAU JAUHKAN AKU DAN MEREKA YANG AKU SAYANGI DARI AZAB MU . SESUNGGUHNYA KAU MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG . "

No comments:

Post a Comment