Saturday, March 2, 2013

| Rela | Pasrah | Takdir |

Assalamualaikum . semoga semua sihat sejahtera . alhamdullilah , masih diberi kesempatan untuk mengupdate belog yang dah berhabuk ni . hehe . semua sihat ? hmm , hmm , motif hmm banyak-banyak. 

sekarang aku dah single . alhamdullilah , aku boleh teruskan hidup macam biasa . even orang tk thu kenapa aku putus . ada tanya , kenapa putus , tk kesian ke dekat dia ? kadang-kadang aku pikir , memang aku kesian dekat dia tapi orang tk thu situasi aku , orang tk thu apa aku alami dan orang tk thu sakit sepanjang aku bersama dengan dia . sungguh , aku dengan redha relakan dia pergi . 

bukan aku cakap aku nak terbaik dalam hidup . tak . cukuplah lelaki itu seorang yang mampu membimbing aku , menikahi ku atas keagamaan . aku tk cakap aku seorang yang baik , kadang-kadang aku tk jaga batas , solat aku sedangkan semua tahu solat tu perkara pertama yang allah hisab nanti di hari perhitungan . aku sedar , banyak kesilapan aku dalam hidup tapi sebagai manusia , aku juga ingin dikasihi dan disayangi . 

sungguh aku tk kuat bila aku dah putus dengan dia tetapi alhamdullilah , dengan kawan-kawan disekeliling yang tk putus2 bagi semangat , kawan-kawan yang selalu bergelak sampai pecah perut , parents aku biarpun kengkadang mak tanya aku pasal dia , aku cuma mampu jawab , mungkin bukan jodoh . betul . allah sendiri dh tetapkan takdir kita sendiri . aku ikut takdir hidup aku je . biarpun aku bukan seorang yang kuat .

setiap kali aku sembahyang setiap itu aku berdoa , mohon allah beri aku petunjuk , aku pun tk nak serabut pikir pasal benda ni . malah menganggu tugas harian aku . tapi lama-lama aku tahu aku boleh lupakan dia . aku bangun sendiri , aku bangkit sendiri , biarpun orang tk thu betapa aku sebaknya bila orang ungkit pasal dia . semua ada pasrah , rela , semua ada . tuhan je tahu apa perasaan aku sebenarnya . memang aku tk kuat sekarang . 

sentiasa aku doakan yang terbaik buat dia biarpun banyak citer yang aku dengar . sentiasa aku mendoakan semoga dia bertemu dengan orang yang betul2 inginkan dia dan orang yang betul2 boleh menghargainya . in shaa allah . kadang-kadang aku tanya diri aku sendiri , apa silap aku , mungkin allah berikan aku petunjuk suruh lepaskan dia dan alhamdullilah , aku boleh bangkit sedikit demi sedikit . selain itu  dengan jadual kelas yang pack , yang tk tertanggung penatnya , aku teruskan jugak dn sedikit demi sedikit dapat aku melupakan . alhamdullilah . lagipun , aku sedang berusaha untuk berubah ke arah yang lebih baik . in shaa allah . :')

aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuk mereka yang berada disekeliling aku . in shaa allah . sesungguhnya yang baik itu datang dari allah dan yang buruk itu datang dari kelemahan diri aku sendiri . 

salam sayang ,
taty rosley . 

No comments:

Post a Comment