Sunday, March 31, 2013

| Hanya Luahan |

assalamualaikum...
oh blog kesyanganku , dh lama tk cuci2 kan dia . muehehe . pagi ni tibe2 ada mood untuk menghilangkan habuk2 di dalam blog gua ni . muehehe .

alhamdullilah . bersyukur ke hadrat illahi . diberi kesempatan untuk menghirup segala nikmat dan menghayati segala keindahannya . >.< biasalah malam2 macam ni tak dapat nak lelap mata . lebih2 lagi tiba2 hati macam semacam je malam ni , pasai pa aku pun tak tahu haih .

dalam hidup ni , tipu lah kita tak nak gembira , ketawa sampai pecah perut , sampai tk nampak orang dah kalau gelak , haha , but now , i must to move on . now , life aku senang . makan tidur , sembahyang , kelas , tk de masa untuk keluar . terperap dalam rumah , kawan2 ? masing2 dh bahagia dengan life masing2 . tkkan aku nak kacau . aku sorang je yang sesorang . muehehe . tapi tkpe . i have my family , my siblings , n kawan2 biarpun diorang tk pernah faham apa yang aku lalui sebenarnya....................

tipu lah aku tk cemburu . tengok orang ada yang sayang . sentiasa spent time together , update status mcm ni , mcm tu , mungkin mereka dah jumpa kebahagiaan mereka sendiri . aku tk kisah kalau tk de boyfriend tapi as a human , tipu if aku tk de perasaan untuk disayangi dan menyanyangi . kalau boleh , aku nak berlari , berlari dan terus berlari . tinggalkan duka , tinggalkan sedih , aku nak berlari sambil gembira , berlari bergelak ketawa ,, berlari meninggalkan kenangan duka yang merobek segala hati aku , segala jiwa dan hidup aku .

aku carik mana kekuatan . ye , menghadap ILAHI satu2nya jalan terbaik. sentiasa titipkan doa , untuk mak ayah , bakal imam aku , dan orang di sekeliling aku . sungguh hati aku merindui segalanya .. kenangan yang lalu biarlah ia berlalu . sebab aku ingin mensolehkan diri ku , menjadi wanita mengikut syariat islam biarpun aku berubah sedikit demi sedikit .

biarlh hati ni kosong , biarlah hati ni tiada isi . biarlah hati ini dikunci . aku rela . biarlah ia bersedih , asalkan aku ada menemaninya , aku sentiasa ada untuk hati aku biarpun kami berduka . aku mengharapkan kegembiraan akan sudi menemani kesedihan hati ku . aku menunggu , dn terus menunggu untuk kegembiraan itu ...

cinta itu anugerah , cinta itu fitrah ,
menangis kerana cinta manusia ,
seperti memperbodohkan diri sendiri ,
biarkan aku merasa cinta ini untuk yang halal bagi ku ,
untuk bakal imam ku ,

perkara yang menyakitkan apabila orang yang kita cintai , mencintai orang lain ~

aku mencari segenap ruang , untuk diri ku , untuk mencari redhai illahi , untuk aku teruskan hidup biarpun mati semakin menghampiri .

salam sayang ,
taty rosley .
:')

No comments:

Post a Comment